Sitten viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä on työssäoppiminen.
Lähdin etsimään omaa paikkaani jo marraskuussa, ja topin alku ajankohta oli vasta maaliskuun lopussa. Mutta halusin saada hyvän paikan, joten aikanen lintu madon nappaan, niin kuin sitä sanotaan.
Paikka löytyi Jyväskeskuksen Seppälästä, onneksi, koska tavoitteenani oli päästä taas Seppälään karttamaan lisää myyntitaitojani. Jäin odottamaan innolla että maaliskuu koittaisi.
Ja vihdoinkinhan se koittikin. Homma alkoi tutustumalla liikkeeseen ja opettelemalla kaikkien eri tuotemerkkien osastot. Se ei onneksi ollut hankalaa, kun osasi jo merkit.
Työtehtävät aluksi oli melko perus settiä, purkua, tuotteiden viemistä paikoilleen, höyryttämistä tarvittaessa. Tätä jatkui se pari viikkoa.
Sitten pääsi tositoimiin kun kerrattiin kassan käyttö ja pääsin myymään, ja tuntuu että siitä päivästä lähtien ei ole tullut päästyä kassasta millään eroon.
Yksi uusi asia oli se että pääsin vastailemaan myös puhelimeen ja soittamaan tarvittaessa. Ja on tullut myös oltua mukana osastojen rakentamisessakin, joka on ollut aivan mukavaa puuhaa.
Arviointikeskustelu käytiin suurinpiirtein puolessa välissä toppijaksoa, ja sieltä tuli oikein mukavasti palautetta, hyvää enimmäkseen. Hyvä arvosana tuli ja saa oikein tyytyväisenä jatkaa toppijakson loppuun asti. (:
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Seppälä. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Seppälä. Näytä kaikki tekstit
30.4.2012
30.8.2011
Työssäoppiminen Seppälässä
Ensimmäisen vuoden työssäoppiminen painottui myynti- ja asiakaspalveluun.
Perheeni asui sillon vielä Salossa, joten päätin hakea sieltä paikka.
Kierrettyäni Salon ostoskeskusta vihdoinkin löysin itselleni paikan, Seppälästä.
Työssäoppiminen oli ennen joulua, joten minusta oli paljon apua.
Omiin töihini kuului mm. uusien tuotteiden henkaroimista ja esillelaittoa sekä asiakaspalvelua osastolla sekä kassalla (jossa viihdyin paremmin kuin hyvin).
Tykästyin kyllä myyntityöhön paljon ja sen ansiosta olen alkanut suuntautua enemmän myyntipuoleen kuin ompelupuoleen, mutta kyllä ompelukin on lähellä sydäntä.
Perheeni asui sillon vielä Salossa, joten päätin hakea sieltä paikka.
Kierrettyäni Salon ostoskeskusta vihdoinkin löysin itselleni paikan, Seppälästä.
Työssäoppiminen oli ennen joulua, joten minusta oli paljon apua.
Omiin töihini kuului mm. uusien tuotteiden henkaroimista ja esillelaittoa sekä asiakaspalvelua osastolla sekä kassalla (jossa viihdyin paremmin kuin hyvin).
Tykästyin kyllä myyntityöhön paljon ja sen ansiosta olen alkanut suuntautua enemmän myyntipuoleen kuin ompelupuoleen, mutta kyllä ompelukin on lähellä sydäntä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

