Toisena vuonna valitsin seuraavanlaisia valinnaisaineita:
- Malli- ja muotikuvien piirtäminen (jakso 1)
Kurssi oli paljon omaan alaan painottuva, kurssilla ei pahemmin muuta piirretty kuin ihmistä, eri tyyleillä. Piirsimme myös vaatteita ja koitimme saada piirettyä mahdollisimman luonnollisia piirrustuksia.
Tykkäsin kurssista kovasti, varsinkin kun liittyi omaan alaan.
Kurssi arvosteltiin töiden pohjalta, joista teimme portfolion.
- Kuvataide (jakso 2)
Kuvataiteen kurssi järjestettiin Kyllönmäellä ja se oli melko vapaamuotoinen, koska siellä sai itse valita mitä teki. Itsellä oli silloin syntymäpäiväprojekti meneillään, joten kurssi tuli oikein sopivasti. Tein kummitytölleni mm. kortin, kaulakorun, korurasian ym. ja yhtenä ylinmääräisenä työnä ehdin myös maalata hienon pullon, joka valitettavasti jäi sinne.
- Anniskelupassi (jakso 3)
Anniskelupassi oli osittain etäkurssi, joten kaikki tehtävämme löytyi tietokoneelta, optimasta.
Keskiviikkoisin tuli tehtyä aina kotona määrätyt tehtävät ja palautettiin optimaan, maanantaina
sitten käytiin vastaukset läpi. Teimme tehtäviä harjoituksina koetta varten, joka järjestettiin jakson lopussa. Kokeesta piti saada 75% vastauksista oikein, jos aikoi päästä läpi.
Itse pääsin ensi yrittämällä.
- Hygieniapassi (jakso 6)
Hygieniapassikin oli osittain etäkurssi, ja lähipäivinä kannatti olla paikalla, koska tehtävät annettiin niinä päivinä paperilla ja ne sitten palautettiin sähköpostilla opettajalle. Kurssin lopussa suoritettiin myös koe, ja siinä sai vain olla 8 virhepistettä, jos aikoi läpi päästä.
Itse pääsin kokeesta ensimmäisellä yrittämällä 6 virhepisteellä, joten hyvin ja läpi meni.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Valinnaisaineet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Valinnaisaineet. Näytä kaikki tekstit
2.10.2011
11.9.2011
Valinnaisaineet
Ensimmäiselle vuodelle tuli valittua seuraavanlaisia valinnaisia:
- Englanti, kertaus osa 1 (jakso 1)
Kurssilla kerrattiin yläasteella opeteltuja asioita + vähän jotain uuttakin. Kurssin arvosana annettiin
pääasiassa kirjallisen kokeen arvosanasta mutta aktiivisuudellakin oli vähän osaa.
- Minä ja muut (jakso 4)
Psykologian kurssi. Melko yksitoikkoinen kurssi. Opettajan yksinpuhelua ja monisteita. Kurssi oli melko
tylsä sen takia. Mutta arvosana silti perustui suurimmalta osalta esseeseen.
- Small talk (jakso 5)
Englannin puhekurssi. Kurssilla tehtiin muiden kurssilaisten kanssa puhetehtäviä englanniksi, oma
oma tuntiaktiivisuus oli iso plussa, mutta silti kurssi arvosteltiin parikeskustelulla toisen kurssilaisen
kanssa, opettajan kuunnellessa.
- Langaton viestintä (jakso 6)
Kurssilla oli osittain etäkurssi, paljon tehtiin tehtäviä optimaan, ja niiden mukaan tulikin arvosana,
työn jälki oli erityisen tärkeää. Tutustuimme puhelimen netin käyttöön ja langattomiin netteihin ym.
sellaisiin.
- Englanti, kertaus osa 1 (jakso 1)
Kurssilla kerrattiin yläasteella opeteltuja asioita + vähän jotain uuttakin. Kurssin arvosana annettiin
pääasiassa kirjallisen kokeen arvosanasta mutta aktiivisuudellakin oli vähän osaa.
- Minä ja muut (jakso 4)
Psykologian kurssi. Melko yksitoikkoinen kurssi. Opettajan yksinpuhelua ja monisteita. Kurssi oli melko
tylsä sen takia. Mutta arvosana silti perustui suurimmalta osalta esseeseen.
- Small talk (jakso 5)
Englannin puhekurssi. Kurssilla tehtiin muiden kurssilaisten kanssa puhetehtäviä englanniksi, oma
oma tuntiaktiivisuus oli iso plussa, mutta silti kurssi arvosteltiin parikeskustelulla toisen kurssilaisen
kanssa, opettajan kuunnellessa.
- Langaton viestintä (jakso 6)
Kurssilla oli osittain etäkurssi, paljon tehtiin tehtäviä optimaan, ja niiden mukaan tulikin arvosana,
työn jälki oli erityisen tärkeää. Tutustuimme puhelimen netin käyttöön ja langattomiin netteihin ym.
sellaisiin.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)